Δημιουργός: Μιχάλης Παυλάκης
Πτυχιακή Εργασία
Τμήμα Πληροφορικής & Τηλεπικοινωνιών
Επιστημονική καθοδήγηση: Μ. Γρηγοριάδου, Ε. Γουλή, Α. Γόγουλου
“Οι περιπέτειες του Lerpz” είναι ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι που απευθύνεται σε μαθητές δευτεροβάθμιας ή τριτοβάθμιας εκπαίδευσης και ο στόχος του, όσον αφορά τους μαθητές, είναι η εισαγωγή σε βασικές έννοιες και δομές του προγραμματισμού, ενώ όσον αφορά τους εκπαιδευτικούς, είναι η παροχή ενός εκπαιδευτικού εργαλείου με τη δυνατότητα προσαρμογής στο αντικείμενο που επιθυμούν κάθε φορά.
Tο παιχνίδι αποτελείται από δύο πίστες. Η πρώτη πίστα εξελίσσεται σε ένα νησί, στο οποίο ο χαρακτήρας (Lerpz) πρέπει να περάσει 3 δοκιμασίες, στο τέλος των οποίων βρίσκει πληροφορίες σχετικά με τις ερωτήσεις που πρέπει να απαντήσει για να περάσει στη δεύτερη πίστα. Οι ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής και αφορούν κάποιες βασικές έννοιες του προγραμματισμού. Πρέπει να σημειωθεί, ότι το παιχνίδι παρέχει τη δυνατότητα στον εκπαιδευτικό να αλλάξει τις ερωτήσεις και τις βοήθειες που παίρνει ο παίκτης, προσαρμόζοντας πλήρως την πρώτη πίστα στις εκπαιδευτικές ανάγκες και στους στόχους που ο εκπαιδευτικός επιδιώκει να πετύχει.
Η δεύτερη πίστα διαθέτει μία δοκιμασία η οποία είναι μια προσομοίωση του αλγορίθμου ταξινόμησης με τη μέθοδο της φυσαλίδας. Ο παίκτης δεν το γνωρίζει κατά τη διάρκεια της εκτέλεσης, αλλά ακολουθεί τις οδηγίες που του δίνονται από το παιχνίδι. Με την ολοκλήρωση της δοκιμασίας, ενημερώνεται για τον τρόπο με τον οποίο λειτούργησε και γίνεται αντιστοίχιση των εντολών του αλγορίθμου με τις βοήθειες που του δόθηκαν από το παιχνίδι. Η δεύτερη πίστα διαθέτει επίσης, την επιλογή της επανέναρξης της δοκιμασίας με διαφορετική σειρά ταξινόμησης κάθε φορά.
Η βοήθεια που δίνεται από το παιχνίδι μπορεί να είναι ορατή ανά πάσα στιγμή με το πάτημα ενός κουμπιού, ενώ μπορεί με τον ίδιο τρόπο να μην είναι ορατή.
UNITY