Γιώργος Κούβαρης
Το εκπαιδευτικό σενάριο απευθύνεται σε μαθητές της Β Γυμνασίου και εισάγει βασικές έννοιες αυτοματισμού, προγραμματισμού και αλληλεπίδρασης υπολογιστή με τον φυσικό κόσμο μέσω της ιστοσελίδας Tinkercad Circuits. Οι μαθητές παρατηρούν ένα απλό κύκλωμα LED και εξερευνούν τον τρόπο με τον οποίο ο κώδικας του Arduino οδηγεί σε αλλαγές στο φυσικό εξάρτημα. Η διαδικασία γίνεται με βάση τη διδακτική προσέγγιση του “μαύρου κουτιού”.
Στόχος είναι οι μαθητές να κατανοήσουν πώς μεταφράζεται η ψηφιακή εντολή στον φυσικό κόσμο, να εξοικειωθούν με βασικές εντολές της πλατφόρμας Arduino και να αναπτύξουν δεξιότητες πρόβλεψης και πειραματισμού. Η τελική άσκηση ζητά από τους μαθητές να τροποποιήσουν τον κώδικα ώστε δύο LEDs να αναβοσβήνουν εναλλάξ, ενισχύοντας την κατανόηση της χρονικής ροής και του προγραμματιστικού ελέγχου. Όλα τα εργαλεία που χρησιμοποιούνται είναι προσβάσιμα διαδικτυακά, χωρίς την ανάγκη φυσικού εξοπλισμού.
Tinkercad Circuits