Χουσιανίτη Αικατερίνη
Στο παρόν διδακτικό σενάριο οι μαθητές μπαίνουν εκτάκτως στο ρόλο ενός ειδικού αξιολογητή μιας εταιρείας που σχεδιάζει και προωθεί εφαρμογές web 2.0. Συγκεκριμένα, καλούνται να αξιολογήσουν δύο εφαρμογές δημιουργίας παρουσιάσεων. Μέσα από την διαδικασία αξιολόγησης των εφαρμογών αυτών, εξοικειώνονται με την επεξεργασία κειμένου και εικόνων ώστε να υλοποιήσουν παρουσιάσεις που αναλύουν πληροφορίες διαφορετικών πτυχών των εφαρμογών και εργαλείων web 2.0. Παράλληλα έρχονται σε επαφή με και μαθαίνουν να χρησιμοποιούν ποικιλία εφαρμογών web 2.0 που τους επιτρέπουν να οργανώνουν την εργασία τους, να εργάζονται ομαδικά και να μοιράζονται το περιεχόμενο που δημιουργούν με τους συμμαθητές τους.
Οι δραστηριότητες του σεναρίου αποτελούν μέρος της ιστοεξερεύνησης “Εφαρμογές Web 2.0, Ειδική Αξιολόγηση!” η οποία μπορεί να εφαρμοστεί για να εισάγει τους μαθητές με έναν ευχάριστο και εναλλακτικό τρόπο στις εφαρμογές web 2.0. Βασισμένη στην δεύτερη ενότητα του μαθήματος της πληροφορικής της Γ τάξης γυμνασίου επικεντρώνεται στην δημιουργία και έκφραση μέσα από εφαρμογές επεξεργασίας κειμένου και ανάπτηξης παρουσιάσεων. Παράλληλα, σε ένα δεύτερο επίπεδο, καθοδηγεί την αναζήτηση πληροφοριών για τις εφαρμογές web 2.0 και προτρέπει την αληλεπίδραση των μαθητών με τις εφαρμογές αυτές.
- Ιστοεξερεύνηση zunal http://zunal.com/
- padlet: εφαρμογή web 2.0 για κοινή χρήση πληροφορίας, ανάρτηση νέου και σχολιασμός υφιστάμενου περιεχομένου https://padlet.com/auth/signup
- prezzi: εφαρμογή web 2.0 για τη δημιουργία παρουσιάσεων https://prezi.com/pricing/edu/
- beautiful.ai: εφαρμογή web 2.0 για τη δημιουργία παρουσιάσεων https://www.beautiful.ai/
- εφαρμογή web 2.0 της Google για δημιουργία μηχανής αναζήτησης πληροφοριών σε ένα υποσύνολο συνδέσμων του διαδικτύου: https://cse.google.com/cse/create/new
- google docs: εφαρμογή web 2.0 για την ομαδική επεξεργασία κειμένου
- excel
- βίντεo: https://www.youtube.com/watch?v=Bc0oDIEbYFc&list=LL&index=3