Ανακαλύπτοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη: Από την Εικόνα στη Σκέψη

Οι μαθητές θα συνεργαστούν για να ανακαλύψουν πόσο εύκολη μπορεί να είναι η δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Θα κληθούν να δομήσουν μια σύντομη παρουσίαση πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα και να αναστοχαστούν τη χρήση και τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργική διαδικασία.

Έξυπνο Κύκλωμα με Κουμπί – Πρώτο Βήμα στον Αυτοματισμό

Η μικροδιδασκαλία υλοποιείται στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Προγραμματισμός ρομπότ και υλικών διατάξεων» του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής της Α’ Λυκείου. Το εκπαιδευτικό σενάριο επικεντρώνεται στη γνωριμία των μαθητών με τα βασικά εξαρτήματα ενός Arduino Kit και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού και αυτοματισμού μέσω προσομοίωσης στο περιβάλλον Tinkercad.

Αναγνώριση και Αντιμετώπιση Ύποπτων Ηλεκτρονικών Μηνυμάτων (Phishing) στην Α’ Γυμνασίου

Το εκπαιδευτικό σενάριο εστιάζει στην κατανόηση και αντιμετώπιση των phishing emails, ως μια από τις πιο διαδεδομένες μορφές ψηφιακής απάτης. Οι μαθητές της Α’ Γυμνασίου μαθαίνουν να εντοπίζουν ύποπτα χαρακτηριστικά σε μηνύματα ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, να κατανοούν τους σχετικούς κινδύνους και να διαμορφώνουν πρακτικές ψηφιακής αυτοπροστασίας. Η διδακτική προσέγγιση ακολουθεί το μοντέλο 5Ε και αξιοποιεί τεχνικές βιωματικής μάθησης.

Υλικό και Λογισμικό

Το εκπαιδευτικό σενάριο αφορά τη θεματική ενότητα "Υλικό και Λογισμικό" της πληροφορικής για τη Γ' Γυμνασίου. Οι μαθητές, μέσω βιωματικών δραστηριοτήτων, έρχονται σε επαφή με βασικά εξαρτήματα ενός υπολογιστή και εξοικειώνονται με την εγκατάσταση λειτουργικού συστήματος.

Ανάλυση δεδομένων, γραμμική παλινδρόμηση και μοντελοποίηση με χρήση Jupyter Notebooks και SQL σε βάσεις δεδομένων

Το εκπαιδευτικό σενάριο αφορά τη διδασκαλία βασικών εννοιών ανάλυσης δεδομένων, γραμμικής παλινδρόμησης και μοντελοποίησης σε μαθητές της Γ’ Λυκείου, μέσω της χρήσης Jupyter Notebooks και SQL σε βάσεις δεδομένων. Στόχος είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν με την εξαγωγή συμπερασμάτων από δεδομένα και τη λήψη αποφάσεων. Η διδασκαλία ακολουθεί κατά βάση τη μεθοδολογία των 5E και βασίζεται στην εποικοδομητική προσέγγιση, με χρήση παραδειγμάτων, καθοδηγούμενων ασκήσεων, ενώ ενσωματώνει εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού.

Πολυπλοκότητα Αλγορίθμων - Μαθαίνω μέσα από ιστορίες και πειραματισμούς

Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες των δύο ατόμων, σε ένα ψηφιακό μαθησιακό αντικείμενο που έχει αναπτυχθεί ειδικά για τη σύγκριση αλγορίθμων ως προς την αποδοτικότητά τους. Μέσα από τη διαδραστική εκτέλεση και ανάλυση δύο διαφορετικών αλγορίθμων που ελέγχουν αν ένας αριθμός είναι πρώτος, οι μαθητές παρατηρούν και καταγράφουν τον χρόνο εκτέλεσης κάθε μεθόδου.

Εκπαιδευτικό παιχνίδι για τη γλώσσα Python

Tο DigiWorld βασίζεται στο πλαίσιο σχεδιασμού εκπαιδευτικών παιχνιδιών εκμάθησης προγραμματισμού CMX και στις αρχές της ψηφιακής αφήγησης και είναι υλοποιημένο εξ’ολοκλήρου στην ελληνική γλώσσα με τη χρήση του προγράμματος δημιουργίας οπτικών νουβελών Ren’Py. Το παιχνίδι DigiWorld στοχεύει κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη σχολική τάξη ή ως υποστηρικτικό εργαλείο για ατομική εκμάθηση/εξάσκηση.

Συναρτήσεις σε Υπολογιστικά Φύλλα

Ο γενικός στόχος του παρόντος σεναρίου είναι η κατανόηση και η εφαρμογή των συναρτήσεων σε  Υπολογιστικά Φύλλα (ΥΦ) για χρήση σε παραδείγματα καθημερινής ζωής. Με στόχο την μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος για λόγους περιβαλλοντολογικούς και οικονομικούς οι γονείς συλλέγουν στοιχεία για τα έξοδα των λογαριασμών του νοικοκυριού. Μέσα από μία μελέτη περίπτωσης ως παράδειγμα, οι μαθητές μελετούν τις διάφορες λειτουργίες και συναρτήσεις σε ένα ΥΦ που είναι χρήσιμες για αυτό το σκοπό.

Εργαλεία επικοινωνίας στο διαδίκτυο

Σενάριο για μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης Γυμνασίου στο μάθημα της Πληροφορικής, στην ενότητα “Γνωρίζω το Διαδίκτυο και επικοινωνώ” του προγράμματος σπουδών και ειδικά για το θέμα “Μηχανές Αναζήτησης”.

Αναζητώντας Αναζητητές

Σενάριο για μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης Γυμνασίου στο μάθημα της Πληροφορικής, στην ενότητα “Γνωρίζω το Διαδίκτυο και επικοινωνώ” του προγράμματος σπουδών και ειδικά για το θέμα “Μηχανές Αναζήτησης”.