Επιστημονικός Προγραμματισμός - Η περίπτωση του Covid-19

Στόχος του σεναρίου είναι να καταφέρουν οι μαθητές να μοντελοποιούν και να λύνουν με εργαλεία της Πληροφορικής προβλήματα που αφορούν τα Μαθηματικά. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να συνδυάσουν τις γνώσεις τους πάνω στην εκθετική συνάρτηση με τις δεξιότητές τους σε διάφορα προγραμματιστικά περιβάλλοντα και εργαλεία, για να κατανοήσουν και να αναπαραστήσουν την εξάπλωση μιας ιογενούς επιδημίας, όπως αυτή του Covid-19.

Πτυχίο στη διαχείριση αρχείων και φακέλων

Οι μαθητές εξοικειώνονται με τις έννοιες του αρχείου και του φακέλου. Γίνεται πρακτική εξάσκηση στη διαχείριση αρχείων και φακέλων στο περιβάλλον των Windows. Η πρακτική άσκηση περιλαμβάνει δημιουργία, αναζήτηση, αντιγραφή, μετακίνηση, μετονομασία, διαγραφή των αρχείων και των φακέλων και οργάνωση του χώρου αποθήκευσης του υπολογιστή με χρήση φακέλων και υποφακέλων. Ακολουθεί πρακτική άσκηση και αξιολόγηση των παραπάνω σε κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό.

Η έννοια του αλγορίθμου

Οι μαθητές καλούνται να αναλύσουν δραστηριότητες της καθημερινής τους ζωής σε επιμέρους βήματα και με αυτόν τον τρόπο εισάγονται στην έννοια του αλγορίθμου. Στη συνέχεια, πειραματίζονται και διερευνούν προβλήματα των οποίων η λύση είναι μια ακολουθία βημάτων και σχεδιάζουν αλγορίθμους για την επίλυσή τους.

Ιστοεξερεύνηση - Λειτουργικά Συστήματα

Ο βασικός σκοπός της διδασκαλίας είναι οι μαθητές να έρθουν σε επαφή με το Λογισμικό του Υπολογιστή και συγκεκριμένα με τα Λειτουργικά Συστήματα (ΛΣ) προσεγγίζοντάς τα με πρακτικό τρόπο κι εμβαθύνοντας σταδιακά στη δομή & τις λειτουργίες τους μέσω δραστηριοτήτων διερεύνησης.

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο - Προσωπικά Δεδομένα και Κωδικοί Πρόσβασης

Σχεδιασμός τηλεκπαίδευσης που αφορά στα προσωπικά δεδομένα και την σημαντικότητα διαφύλαξης τους καθώς και στους κανόνες δημιουργίας ασφαλών κωδικών πρόσβασης.

Τελικά θα κυριεύσουν τον κόσμο τα ρομπότ;

Το εκπαιδευτικό σενάριο πραγματεύεται το ζήτημα των ψηφιακών τεχνολογιών, των αλγορίθμων τεχνητής νοημοσύνης και της ανάλυσης δεδομένων σε διαφορετικούς τομείς της σύχρονης κοινωνίας, εστιάζοντας περισσότερο στην λήψη κρίσιμων αποφάσεων κατά την αυτόνομη οδήγηση.

Εκπαιδευτικό παιχνίδι για τη γλώσσα Python

Tο DigiWorld βασίζεται στο πλαίσιο σχεδιασμού εκπαιδευτικών παιχνιδιών εκμάθησης προγραμματισμού CMX και στις αρχές της ψηφιακής αφήγησης και είναι υλοποιημένο εξ’ολοκλήρου στην ελληνική γλώσσα με τη χρήση του προγράμματος δημιουργίας οπτικών νουβελών Ren’Py. Το παιχνίδι DigiWorld στοχεύει κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη σχολική τάξη ή ως υποστηρικτικό εργαλείο για ατομική εκμάθηση/εξάσκηση.

Εφαρμογές web 2.0, Ειδική Αξιολόγηση

Στο παρόν διδακτικό σενάριο οι μαθητές μπαίνουν εκτάκτως στο ρόλο ενός ειδικού αξιολογητή μιας εταιρείας που σχεδιάζει και προωθεί εφαρμογές web 2.0. Συγκεκριμένα, καλούνται να αξιολογήσουν δύο εφαρμογές δημιουργίας παρουσιάσεων. Μέσα από την διαδικασία αξιολόγησης των εφαρμογών αυτών, εξοικειώνονται με την επεξεργασία κειμένου και εικόνων ώστε να υλοποιήσουν παρουσιάσεις που αναλύουν πληροφορίες διαφορετικών πτυχών των εφαρμογών και εργαλείων web 2.0.

Συναρτήσεις σε Υπολογιστικά Φύλλα

Ο γενικός στόχος του παρόντος σεναρίου είναι η κατανόηση και η εφαρμογή των συναρτήσεων σε  Υπολογιστικά Φύλλα (ΥΦ) για χρήση σε παραδείγματα καθημερινής ζωής. Με στόχο την μείωση της κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος για λόγους περιβαλλοντολογικούς και οικονομικούς οι γονείς συλλέγουν στοιχεία για τα έξοδα των λογαριασμών του νοικοκυριού. Μέσα από μία μελέτη περίπτωσης ως παράδειγμα, οι μαθητές μελετούν τις διάφορες λειτουργίες και συναρτήσεις σε ένα ΥΦ που είναι χρήσιμες για αυτό το σκοπό.

Εργαλεία επικοινωνίας στο διαδίκτυο

Σενάριο για μαθητές και μαθήτριες της Α΄ τάξης Γυμνασίου στο μάθημα της Πληροφορικής, στην ενότητα “Γνωρίζω το Διαδίκτυο και επικοινωνώ” του προγράμματος σπουδών και ειδικά για το θέμα “Μηχανές Αναζήτησης”.