Η μαγεία της συμπίεσης

Το εκπαιδευτικό σενάριο εντάσσεται στην Γ τάξη Γενικού Λυκείου στο θεματικό πεδίο Υπολογιστικά Συστήματα και Δίκτυα και τη θεματική ενότητα Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων και στοχεύει στην κατανόηση και εφαρμογή βασικών εννοιών όπως τα αριθμητικά συστήματα και οι αλγόριθμοι συμπίεσης δεδομένων Huffman και RLE.

Ανακαλύπτοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη: Από την Εικόνα στη Σκέψη

Οι μαθητές θα συνεργαστούν για να ανακαλύψουν πόσο εύκολη μπορεί να είναι η δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Θα κληθούν να δομήσουν μια σύντομη παρουσίαση πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα και να αναστοχαστούν τη χρήση και τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργική διαδικασία.

Έξυπνο Κύκλωμα με Κουμπί – Πρώτο Βήμα στον Αυτοματισμό

Η μικροδιδασκαλία υλοποιείται στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Προγραμματισμός ρομπότ και υλικών διατάξεων» του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής της Α’ Λυκείου. Το εκπαιδευτικό σενάριο επικεντρώνεται στη γνωριμία των μαθητών με τα βασικά εξαρτήματα ενός Arduino Kit και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού και αυτοματισμού μέσω προσομοίωσης στο περιβάλλον Tinkercad.

Ο κώδικας του Καίσαρα

Εκπαιδευτικό σενάριο για Β’ Λυκείου με στόχο την εισαγωγή των μαθητών στην Κυβερνοασφάλεια και συγκεκριμένα σε μία απλή μέθοδο κρυπτογράφησης , τον κώδικα του Καίσαρα. Με το σενάριο αυτό ταυτόχρονα επιτυγχάνεται η επανάληψη στους μονοδιάστατους πίνακες και στην σειριακή αναζήτηση.

Χρησιμοποιείται η διδακτική προσέγγιση PRIMM και το φύλλο εργασίας συμπληρώνεται με την παράλληλη χρήση του διερμηνευτή της ΓΛΩΣΣΑΣ.

Μετατροπή δυαδικών αριθμών σε δεκαδικούς και αντίστροφα

Το συγκεκριμένο εκπαιδευτικό σενάριο αφορά τη διδασκαλία της ψηφιακής αναπαράστασης των δεδομένων στο μάθημα της Πληροφορικής στη Β’ Γυμνασίου. Μέσα από διερευνητικές δραστηριότητες, οι μαθητές μαθαίνουν πώς οι υπολογιστές «διαβάζουν» και επεξεργάζονται αριθμούς και εξοικειώνονται με τη μετατροπή δεκαδικών αριθμών σε δυαδικούς και αντίστροφα, κατανοώντας το σύστημα αρίθμησης που χρησιμοποιούν οι υπολογιστές. Χρησιμοποιούνται διαδραστικά εργαλεία, φύλλα εργασίας, ομαδοσυνεργατική μάθηση και παιχνίδι, ενισχύοντας τη συμμετοχή και την κατανόηση.

Το Μυστικό Μονοπάτι της Μηχανής

Οι μαθητές θα απαντήσουν σε ερωτήσεις τόσο προφορικά όσο και στο φύλλο εργασίας, με σκοπό να κατανοήσουν την ύπαρξη μιας «ενδιάμεσης» γλώσσας και να εξοικειωθούν με βασικές εντολές της γλώσσας Assembly. Με την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι μαθητές θα μπορούν να αναγνωρίζουν απλές εντολές της γλώσσας, ενώ θα έχουν αποκτήσει μια πιο ολοκληρωμένη εικόνα για το πώς λειτουργεί ο υπολογιστής, ανακαλύπτοντας τα στάδια μεταγλώττισης ενός προγράμματος.

Ανάλυση δεδομένων, γραμμική παλινδρόμηση και μοντελοποίηση με χρήση Jupyter Notebooks και SQL σε βάσεις δεδομένων

Το εκπαιδευτικό σενάριο αφορά τη διδασκαλία βασικών εννοιών ανάλυσης δεδομένων, γραμμικής παλινδρόμησης και μοντελοποίησης σε μαθητές της Γ’ Λυκείου, μέσω της χρήσης Jupyter Notebooks και SQL σε βάσεις δεδομένων. Στόχος είναι οι μαθητές να εξοικειωθούν με την εξαγωγή συμπερασμάτων από δεδομένα και τη λήψη αποφάσεων. Η διδασκαλία ακολουθεί κατά βάση τη μεθοδολογία των 5E και βασίζεται στην εποικοδομητική προσέγγιση, με χρήση παραδειγμάτων, καθοδηγούμενων ασκήσεων, ενώ ενσωματώνει εργαλεία Τεχνητής Νοημοσύνης στη δημιουργία του εκπαιδευτικού υλικού.

Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων στην καθημερινότητα

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Πληροφορικής στην Α' Λυκείου, υλοποιήθηκε ο μαθησιακός σχεδιασμός με θέμα την «Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων». Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, που βασίζονται στον εποικοδομητισμό και με τη δομή των 5E, όπως αφόρμηση με ιστορικό παράδειγμα, επίλυση καθημερινών προβλημάτων, πλοήγηση σε ψηφιακές εφαρμογές και δημιουργία συννεφόλεξου, οι μαθητές θα κατανοήσουν την αναγκαιότητα και τα οφέλη της ψηφιοποίησης.

Νευρωνικά Δίκτυα

Εισαγωγή των μαθητών στις βασικές έννοιες γύρω από τα νευρωνικά δίκτυα σε δύο άξονες: θεωρητικές δραστηριότητες και στη συνέχεια ανάλυση και πειραματισμό με τον αντίστοιχο κώδικα, προκειμένου οι μαθητές να αντιληφθούν τη σύνδεση ανάμεσα στη θεωρία και την πράξη.