Η μαγεία της συμπίεσης

Το εκπαιδευτικό σενάριο εντάσσεται στην Γ τάξη Γενικού Λυκείου στο θεματικό πεδίο Υπολογιστικά Συστήματα και Δίκτυα και τη θεματική ενότητα Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων και στοχεύει στην κατανόηση και εφαρμογή βασικών εννοιών όπως τα αριθμητικά συστήματα και οι αλγόριθμοι συμπίεσης δεδομένων Huffman και RLE.

Ανακαλύπτοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη: Από την Εικόνα στη Σκέψη

Οι μαθητές θα συνεργαστούν για να ανακαλύψουν πόσο εύκολη μπορεί να είναι η δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Θα κληθούν να δομήσουν μια σύντομη παρουσίαση πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα και να αναστοχαστούν τη χρήση και τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργική διαδικασία.

Έξυπνο Κύκλωμα με Κουμπί – Πρώτο Βήμα στον Αυτοματισμό

Η μικροδιδασκαλία υλοποιείται στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Προγραμματισμός ρομπότ και υλικών διατάξεων» του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής της Α’ Λυκείου. Το εκπαιδευτικό σενάριο επικεντρώνεται στη γνωριμία των μαθητών με τα βασικά εξαρτήματα ενός Arduino Kit και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού και αυτοματισμού μέσω προσομοίωσης στο περιβάλλον Tinkercad.

Ψηφιοποιηση και αναπαρασταση δεδομένων

Η μικροδιδασκαλία στοχεύει στην κατανόηση βασικών εννοιών της ψηφιακής αναπαράστασης δεδομένων, εστιάζοντας σε τρεις βασικούς άξονες: συμπίεση, κρυπτογράφηση και αξιόπιστη μετάδοση. Μέσα από ιστορία-παράδειγμα, ερωταποκρίσεις, πρακτικές δραστηριότητες και χρήση ψηφιακών εργαλείων, οι μαθητές διερευνούν και εφαρμόζουν τις έννοιες στην πράξη, καταλήγοντας σε κρίσιμα συμπεράσματα.

Επιστημονικός Προγραμματισμός - Η περίπτωση του Covid-19

Στόχος του σεναρίου είναι να καταφέρουν οι μαθητές να μοντελοποιούν και να λύνουν με εργαλεία της Πληροφορικής προβλήματα που αφορούν τα Μαθηματικά. Συγκεκριμένα, θα πρέπει να συνδυάσουν τις γνώσεις τους πάνω στην εκθετική συνάρτηση με τις δεξιότητές τους σε διάφορα προγραμματιστικά περιβάλλοντα και εργαλεία, για να κατανοήσουν και να αναπαραστήσουν την εξάπλωση μιας ιογενούς επιδημίας, όπως αυτή του Covid-19.

Πτυχίο στη διαχείριση αρχείων και φακέλων

Οι μαθητές εξοικειώνονται με τις έννοιες του αρχείου και του φακέλου. Γίνεται πρακτική εξάσκηση στη διαχείριση αρχείων και φακέλων στο περιβάλλον των Windows. Η πρακτική άσκηση περιλαμβάνει δημιουργία, αναζήτηση, αντιγραφή, μετακίνηση, μετονομασία, διαγραφή των αρχείων και των φακέλων και οργάνωση του χώρου αποθήκευσης του υπολογιστή με χρήση φακέλων και υποφακέλων. Ακολουθεί πρακτική άσκηση και αξιολόγηση των παραπάνω σε κατάλληλο εκπαιδευτικό λογισμικό.

Κακόβουλο Λογισμικό και Συνεργατικά Αρχεία Δημιουργίας Περιεχομένου

Δραστηριότητες σχετικά με την ασφάλεια υπολογιστών και το κακόβουλο λογισμικό καθώς και συνεργατική συμπλήρωση εγγράφου και παρουσίασης Google σε ομάδες σε ότι αφορά τη συγκεκριμένη ενότητα.

Εκπαιδευτικό παιχνίδι για τη γλώσσα Python

Tο DigiWorld βασίζεται στο πλαίσιο σχεδιασμού εκπαιδευτικών παιχνιδιών εκμάθησης προγραμματισμού CMX και στις αρχές της ψηφιακής αφήγησης και είναι υλοποιημένο εξ’ολοκλήρου στην ελληνική γλώσσα με τη χρήση του προγράμματος δημιουργίας οπτικών νουβελών Ren’Py. Το παιχνίδι DigiWorld στοχεύει κυρίως στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση και μπορεί να χρησιμοποιηθεί στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας στη σχολική τάξη ή ως υποστηρικτικό εργαλείο για ατομική εκμάθηση/εξάσκηση.

Εφαρμογές web 2.0, Ειδική Αξιολόγηση

Στο παρόν διδακτικό σενάριο οι μαθητές μπαίνουν εκτάκτως στο ρόλο ενός ειδικού αξιολογητή μιας εταιρείας που σχεδιάζει και προωθεί εφαρμογές web 2.0. Συγκεκριμένα, καλούνται να αξιολογήσουν δύο εφαρμογές δημιουργίας παρουσιάσεων. Μέσα από την διαδικασία αξιολόγησης των εφαρμογών αυτών, εξοικειώνονται με την επεξεργασία κειμένου και εικόνων ώστε να υλοποιήσουν παρουσιάσεις που αναλύουν πληροφορίες διαφορετικών πτυχών των εφαρμογών και εργαλείων web 2.0.