Η μαγεία της συμπίεσης

Το εκπαιδευτικό σενάριο εντάσσεται στην Γ τάξη Γενικού Λυκείου στο θεματικό πεδίο Υπολογιστικά Συστήματα και Δίκτυα και τη θεματική ενότητα Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων και στοχεύει στην κατανόηση και εφαρμογή βασικών εννοιών όπως τα αριθμητικά συστήματα και οι αλγόριθμοι συμπίεσης δεδομένων Huffman και RLE.

Ανακαλύπτοντας την Τεχνητή Νοημοσύνη: Από την Εικόνα στη Σκέψη

Οι μαθητές θα συνεργαστούν για να ανακαλύψουν πόσο εύκολη μπορεί να είναι η δημιουργία ψηφιακού περιεχομένου με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης. Θα κληθούν να δομήσουν μια σύντομη παρουσίαση πάνω σε ένα συγκεκριμένο θέμα και να αναστοχαστούν τη χρήση και τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στη δημιουργική διαδικασία.

Έξυπνο Κύκλωμα με Κουμπί – Πρώτο Βήμα στον Αυτοματισμό

Η μικροδιδασκαλία υλοποιείται στο πλαίσιο της θεματικής ενότητας «Προγραμματισμός ρομπότ και υλικών διατάξεων» του μαθήματος Εφαρμογές Πληροφορικής της Α’ Λυκείου. Το εκπαιδευτικό σενάριο επικεντρώνεται στη γνωριμία των μαθητών με τα βασικά εξαρτήματα ενός Arduino Kit και στην ανάπτυξη δεξιοτήτων προγραμματισμού και αυτοματισμού μέσω προσομοίωσης στο περιβάλλον Tinkercad.

Ψηφιοποιηση και αναπαρασταση δεδομένων

Η μικροδιδασκαλία στοχεύει στην κατανόηση βασικών εννοιών της ψηφιακής αναπαράστασης δεδομένων, εστιάζοντας σε τρεις βασικούς άξονες: συμπίεση, κρυπτογράφηση και αξιόπιστη μετάδοση. Μέσα από ιστορία-παράδειγμα, ερωταποκρίσεις, πρακτικές δραστηριότητες και χρήση ψηφιακών εργαλείων, οι μαθητές διερευνούν και εφαρμόζουν τις έννοιες στην πράξη, καταλήγοντας σε κρίσιμα συμπεράσματα.

Πολυπλοκότητα Αλγορίθμων - Μαθαίνω μέσα από ιστορίες και πειραματισμούς

Οι μαθητές εργάζονται σε ομάδες των δύο ατόμων, σε ένα ψηφιακό μαθησιακό αντικείμενο που έχει αναπτυχθεί ειδικά για τη σύγκριση αλγορίθμων ως προς την αποδοτικότητά τους. Μέσα από τη διαδραστική εκτέλεση και ανάλυση δύο διαφορετικών αλγορίθμων που ελέγχουν αν ένας αριθμός είναι πρώτος, οι μαθητές παρατηρούν και καταγράφουν τον χρόνο εκτέλεσης κάθε μεθόδου.

Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων στην καθημερινότητα

Στο πλαίσιο της διδασκαλίας της Πληροφορικής στην Α' Λυκείου, υλοποιήθηκε ο μαθησιακός σχεδιασμός με θέμα την «Ψηφιακή Αναπαράσταση Δεδομένων». Μέσα από διαδραστικές δραστηριότητες, που βασίζονται στον εποικοδομητισμό και με τη δομή των 5E, όπως αφόρμηση με ιστορικό παράδειγμα, επίλυση καθημερινών προβλημάτων, πλοήγηση σε ψηφιακές εφαρμογές και δημιουργία συννεφόλεξου, οι μαθητές θα κατανοήσουν την αναγκαιότητα και τα οφέλη της ψηφιοποίησης.

Η έννοια του αλγορίθμου

Οι μαθητές καλούνται να αναλύσουν δραστηριότητες της καθημερινής τους ζωής σε επιμέρους βήματα και με αυτόν τον τρόπο εισάγονται στην έννοια του αλγορίθμου. Στη συνέχεια, πειραματίζονται και διερευνούν προβλήματα των οποίων η λύση είναι μια ακολουθία βημάτων και σχεδιάζουν αλγορίθμους για την επίλυσή τους.

Κακόβουλο Λογισμικό και Συνεργατικά Αρχεία Δημιουργίας Περιεχομένου

Δραστηριότητες σχετικά με την ασφάλεια υπολογιστών και το κακόβουλο λογισμικό καθώς και συνεργατική συμπλήρωση εγγράφου και παρουσίασης Google σε ομάδες σε ότι αφορά τη συγκεκριμένη ενότητα.

Ασφάλεια στο Διαδίκτυο - Προσωπικά Δεδομένα και Κωδικοί Πρόσβασης

Σχεδιασμός τηλεκπαίδευσης που αφορά στα προσωπικά δεδομένα και την σημαντικότητα διαφύλαξης τους καθώς και στους κανόνες δημιουργίας ασφαλών κωδικών πρόσβασης.